vrijdag 11 augustus 2017

Het eliminatiedieet van Patrick

"Het is alweer een tijd geleden dat ik een stukje schreef, miauw. Niet dat ik heb stilgezeten, integendeel. De godganse dag loop ik te krabben en te likken. Prednison doet weinig en mijn buikharen komen maar niet terug.
Na de verhuizing ben ik bij een nieuwe dierenarts geweest, een soort dr. Pol. Hij schreef een onderhoudskuurtje Prednison voor, maar dat werkte dus niet. En toen kwam daar het 'eliminatiedieet' ter sprake. Zes tot acht weken lang een geit-met-rijst-dieet. Baasje L. en de Vriend waren niet zo blij: waar haal je kilo's geit vandaan?

Vandaag kwamen ze na een fietstochtje naar de Haagse wijk Transvaal terug met een grote zak vlees. VIER kilo. Geit. Halal. Helemaal voor mij. De andere katten zijn ietwat jaloers. Ze vonden die geit ook wel lekker ruiken.
De hele middag zijn mijn baasje en de Vriend (voorál de Vriend) bezig geweest in de keuken: geitenvlees koken, in stukjes snijden, rijst koken, geitenbouillon bewaren, rijst-en-geit prakken. Ze waren er druk mee. Toen de porties voor de komende dagen klaar waren, mocht ik al even proeven. "Ik weet niet of ie het gaat eten hoor, met zoveel rijst..." zei baasje L., maar het smaakte verrukkelijk! Ik verheug me op de eetmomenten de komende acht weken!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten