zondag 29 januari 2017

Indringer


De afgelopen weken heb ik veel binnen gezeten (en gelegen). Als het aan Baasje L. gelegen had, had ik gewoon bij vrieskou naar buiten gemoeten. De Vriend zei echter dat vriezen en kleine katten niet zo goed samen gaan. Goddank luistert Baasje L. wel eens naar de Vriend en dus mocht ik afgelopen week bij -4 lekker bij de verwarming blijven liggen.

Gisteren was de vorst voorbij en kon ik lekker weer naar buiten. Het gebruikelijke werk, u kent het wel: vogels spotten, muizen verorberen, poepen in de tuin van de buren, spelen met blaadjes en takken, honden gadeslaan en territorium uitbreiden. Toen ik bij dat laatste punt was aanbeland, bleek een indringer zich in mijn, normaal zo rustige, gebied te bevinden. Dat liep uit op ruzie, dat snapt u wel. Helaas was Patrick er niet om me te helpen, dus ik liep wat kleine beschadigingen op.

Bij thuiskomst schrok de Vriend nogal. Baasje L. niet, die is inmiddels wel wat gewend. Het valt ook best mee. Na een wasbeurt is er bijna niks meer van te zien; een minuscuul schrammetje op m'n neus en wat korsten in m'n oor. Komt goed. Gewoon weer wat vaker naar buiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten