dinsdag 10 mei 2016

Lekker lui

Ik ben lekker lui vandaag,
Ik heb een slome bui vandaag.
Denk maar niet dat ik iets doe,
Ik ben liever lui dan moe.
(Nannie Kuiper)

Vandaag is het zo'n dag. Door de zomerse temperaturen van afgelopen dagen hebben Danny en ik hele dagen en nachten buiten doorgehaald ("Dat is niet waar," zegt Danny. Nee oké, ik lag meestal om 23.00 uur op de bank te slapen.). Vandaag staat de deur ook open, maar ik heb een slome bui. Het baasje had nog allemaal wilde plannen (opruimen, poetsen, stofzuigen) maar daar hebben we een stokje voor gestoken. Toen ze naast me op de bank kwam zitten ("Even lekker kroelen.") kroop Dan snel bij d'r op schoot. Onweerstaanbaar. Zo hebben we de ochtend doorgebracht, met z'n drieën op de bank. Lezend en mijmerend. Lekker lui!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten