zaterdag 28 oktober 2017

Dierenarts #3

"Ja hoor, het was weer zo ver... donderdagavond moest ik weer naar de dierenarts. Weer een ander dit keer, omdat m'n baasjes het ook niet meer zo goed weten. Ik hoef u de reden van het uitstapje natuurlijk niet meer te vertellen. Mijn buik was alweer/nog steeds kaal en mijn huisgenoten werden gek van het gekrabbel.

Deze nieuwe dierenarts begon het welbekende verhaal: allergie, bloedtest bij katten niet heel betrouwbaar, dure medicatie, bijwerkingen van Prednison, etc., etc. Wat eliminatiediƫten en hypoallergeenvoer betreft concludeerde de DA dat voedsel niet de (hoofd)oorzaak lijkt te zijn van het likken en de jeuk. Daarna begon hij over stress. Hee! Toen had ie mijn aandacht! Ik geef het niet graag toe, maar dat samenwonen met twee mensen en drie andere katten, valt me vies tegen. Ondanks alle Feliway-verdampers lukt het me maar moeilijk om mijn draai te vinden.

Na ruim een half uur spinnend op de dierenartstafel te hebben gelegen, mocht ik mijn mandje weer in. Komende maand gaan we inzetten op allergie (elke avond strijd met de Vriend wanneer ie anti-allergie-vloeistof in mijn bek moet spuiten) en stress (twee keer per dag heerlijke brokjes met kalmerende voedingssupplementen). Baasje L. mocht als laatste even diep in de buidel tasten en toen HUP de auto weer in.

Ik zal u op de hoogte houden. Ik hoop over een maand mooie "na"-foto's te kunnen laten zien. Dit zijn  de "voor"-afbeeldingen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten