maandag 17 oktober 2016

Ontsnappingspoging

Pfffff, ik zit al ruim een week binnen; huisarrest. Danny mag wel gewoon naar buiten. "Ja lieve Patrick, Danny raakt de weg niet kwijt. Jij blijft gezellig binnen." Nou, gezellig! Dat hele 'gezellige binnen zitten' is niet bepaald avontuurlijk.

Toen Danny vanmiddag thuiskwam en wat aarzelend naar binnen kwam, deed ik daarom een ontsnappingspoging. Helaas was het baasje te snel en trok ze me net op tijd terug naar binnen. Maar toen Tante M. wegging en Danny opnieuw wat aarzelde om naar binnen te komen, greep ik mijn kans. Ik zette een sprintje in en rende ZOEF langs het baasje naar buiten! Hahaaaaah, baas L, Danny en Tante M. hadden het nakijken.... Ik ging het avontuur weer tegemoet! Jippie!

Tot.... baasje L. haar grote troef inzette... ze rammelde met mijn brokjes!!! En dat geluid is onweerstaanbaar. Dus toen ik onderaan de trap stond (met de wind in m'n kattenharen en de geur van avontuur in mijn neus) en dat rammelende brokjesgeluid hoorde... móest ik wel terug... En u raadt het al... toen de brokjes op waren, was de deur alweer dicht.

Ik ga vanavond maar eens broeden op een nieuw ontsnappingsplan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten